OBISK UČENCEV 8. IN 9. RAZREDA V ST. CHAMONDU
4. dan – 14. 10. 2016, petek
Dež nam je nekoliko prekrižal načrte, tako da smo se zjutraj odpravili v St. Ettiene, kjer smo se najprej zapeljali skozi mesto in si ogledali njegove znamenitosti. Sledil je ogled muzeja umetnosti in industrije, v katerem smo si lahko ogledali bogato zbirko orožja, ki so ga nekoč izdelovali v tem mestu. V muzeju je tudi zanimiva razstava razvoja koles, zelo nazorna pa je bila tudi demonstracija delovanja pletilnega stroja. Načrtovano orientacijo v dolini Loire smo zamenjali s sprehodom skozi staro mesto in orientacijo po trgovinah, kjer smo iskali kaj za svoje najdražje. Popoldne smo se vrnili v šolo, kjer smo se ob raznih igrah družili z našimi novimi prijatelji. Na skupni prireditvi smo še pogledali sadove dela na torkovih delavnicah in naredili uradni zaključek naše izmenjave. Jutri bomo dan preživeli z družinami, zvečer pa se odpravimo na pot domov.
3. dan – 13. 10. 2016, četrtek

Start na hladno deževno jutro ob 8h se zdi še bolj zgodaj, ker je zunaj še precej mračno oz. je zvečer dan malo daljši kot v Grosuplju. Na prijetno ogretem avtobusu smo se odpeljali proti vasici Hauterives, kjer stoji zanimiva palača, prava umetnina. Zgradil jo je poštar in je rabil 33 let, imenuje pa se Palais Idéal du Facteur Cheval in prav vsem je bila všeč. Sledil je odhod proti mestu Vienne, ki je bilo v Rimskih časih pristanišče in zelo naseljeno mesto. Najprej smo si ogledali pravo Rimsko gledališče, ki je še vedno v rabi, nato smo se sprehodili čez mesto do muzeja, ki je poln najdb iz rimskih časov. Imeli smo se fajn, četudi smo bili malo tudi mokri. Jezikovna zanimivost – ko Francozi govorijo o pikniku, ne mislijo na čevapčiče!
2. dan – 11. 10. 2016 Že ob 8h smo se vsi zbrali skupaj pred šolo, šofer nas je že čakal. Poznalo se je, da smo se naspali na udobnih posteljah in zato je bilo pogovorov in izmenjav informacij med učenci res veliko…. prav vsak med njimi je doživel vsaj en (manjši ali večji) kulturni sok, prav vsi se strinjajo, da je francoska angleščina težka, ampak prav vsi smo spet preživeli lep dan. Veliko pogovorov se je vrtelo okoli drugačnih okusov hrane, ampak nihče ni potožil, da bi bil lačen.

Odpeljali smo se v bližnjo pokrajino, ki je znana po vulkanih, ki so seveda neaktivni, jih je pa na tem območju res veliko. Ogledali smo si krasno mestece Le Puy en Valey, se povzpeli na vulkanski hrib St. Michel s cerkvico, si ogledali katedralo iz vulkanskih kamnin in se sprehodili po lepem srednjeveškem mestecu, ki ima se mnogo drugih skritih kotičkov. Ker  nas je vseh skupaj vsak dan okoli 45, precej časa vmes preživimo tudi s čakanjem v vrstah pred wc-ji, ampak tudi to je lahko zabavno. Popoldne smo se vrnili v St. Chamond in se vrnili vsak k svoji francoski družini. Imamo se lepo, zdaj pa spat in jutri naprej.

1. dan – 11. 10. 2016

Naše popotovanje v skoraj 1000 km oddaljeni St. Chamond se je začelo v ponedeljek zvečer, ko smo v avtobus porinili še zadnjo potovalko. Potovali smo z nekaj postanki, učenci pa so se večinoma zabavali s strmenjem v tako ali drugačno obliko elektronskih medijev. Bilo je nekaj kratkih obdobij, ko se je zdelo, da vsi spijo in vožnja se sploh ni zdela tako dolga.

Ob 9.30 smo parkirali pred šolo, kjer je vsak učenec poiskal svojega dopisovalca. Razkazali so nam šolo, nam ponudili obvezne “croissants”, nato pa je bil že skoraj čas za kosilo. Med polnjenjem mobitelov smo se čudili drugačnosti njihove šole, nato pa smo se družili ob popoldanskih delavnicah, kjer se je izkazalo, da komunikacija v angleščini lahko postane tudi problem. Druženje je potekalo na vseh možnih nivojih…. Okoli 16.30 so učenci vsak s svojo potovalko pogumno odšli k družinam dopisovalcev, kjer bodo zagotovo predčasno poiskali pot v posteljo. Bil je zares poln in dan. Jutri pa naprej 🙂