Vabilo6083

DOPOLDNE (8.30 – 13.00)

  • vaja za prireditev

Najprej smo dodobra povadili vse točke za večerno prireditev, da bo ta takšna, kot se spodobi za zaključek našega mednarodnega srečanja.

  • šifre

V tem tednu smo sklenili številna prijateljstva. Naša zadnja delavnica je bila posvečena prijateljstvu. Naučili smo se osnov šifriranja, ki nam v življenju še kako lahko pride prav! Nato je vsak svojemu prijatelju izdelal zapestnico prijateljstva s šifriranim imenom. Koda je bila zaporedna številka črke v abecedi, zapisana v dvojiškem sistemu. Hitrejši učenci so spoznali tudi Cezarjevo kodo in si pri dešifriranju pomagali s šifrirnim kolesom. Spoznali smo, kako besedilo lahko zašifriramo s pomočjo navitja na palico.

POPOLDNE (16.00 – 19.00)

  • festival znanosti

OŠ Brinje Grosuplje se je za nekaj ur prelevila v Šolo eksperimentov. V učilnicah so se namreč izvajali zanimivi poskusi iz 7 različnih držav, ki so udeležene v projektu BLOSSOM.

Pred učilnicami je bila interaktivna razstava, na kateri so si obiskovalci lahko ogledali, kaj vse smo počeli v tem tednu. Interaktivna zaradi tega, ker je bilo v kotičkih mogoče igrati matematične igre, dešifrirati različna skrivna sporočila ali pa napisati lepo misel na čarobno rožico, ki se je v vodi razprla in prikazala sporočilo.

  • zaključna prireditev

Ob 18.00 smo naše druženje strnili z zaključno prireditvijo. Odlična voditelja Alja in Jurij ter čarovnik Bor so nas na humoren način popeljati čez cel teden dogodivščin –  matematičnih dogodivščin. Aljo, ki je sprva odkrito izražala svoje nezadovoljstvo nad matematiko, so številne zanimive matematične točke, kot npr. matematični ples, pijeva pesem, vzorci z lučkami, matematična pravljica s tangramom, čarovnije, pozdravi z vrvmi … prepričale, da je matematika dejansko lahko zanimiva.

O tem nas je prepričal tudi matematik, dr. Boštjan Kuzman, ki nam je zastavil zanimiv izziv: “Recimo, da je okrog Zemlje tesno napeta vrv. Denimo, da vrv podaljšamo za 1 meter in jo enakomerno razmaknemo okoli planeta. Katera žival bi tedaj še zlezla pod vrvjo?”

Ponudil nam je tri možnosti: mravlja, mačka ali žirafa. Jurij je uporabil “glas ljudstva” in obiskovalce pozval k glasovanju. Dr. Kuzman nam pravilnega odgovora ni želel razkriti. Povedal je, da odlični učitelji ne podajo takojšnjih odgovorov. 

S svojim obiskom pa nas je počastil tudi g. Stamatis Messinis, namestnik grškega veleposlanika.

S prireditvijo smo tako uradno sklenili naše enotedensko druženje.  Lepo je bilo videti otroke štirih različnih držav, združene na odru pri različnih točkah. Zelo veseli smo, da so se določenim točkam pridružili tudi najbolj pogumni starši in učitelji. Skratka, projekt BLOSSOM nas je zelo povezal. Kljub razlikam v kulturi in navadah smo našli skupni jezik oz. kar dva: prvi je angleščina, drugi pa je jezik matematike.