Učenci 9. razreda, ki pri matematiki obiskujejo 3. nivo, so pri obravnavi sorazmerja potarnali, da jih nihče ne uči za življenje. Učiteljica matematike se s tem seveda ni mogla strinjati, vseeno pa jo je zanimalo, kaj (življenjskega) bi radi vedeli. Ideje so kar vrele: kaj je to dohodnina, koliko jo moramo plačati, kaj je kredit, kaj pomeni bruto in neto plača …

Precej težka vprašanja, zato je učiteljica naslednjo uro na pomoč poklicala šolsko računovodkinjo Ireno Kozlevčar in poslovno sekretarko Katjo Poterbin.

Pripravili sta nam odlično uro, v kateri smo izvedeli, kako izračunamo, kolikšna bo naša neto plača; kaj je to dohodnina; kaj je kredit in kako zelo preplačamo znesek, ki si ga želimo izposoditi; kaj pomeni “pripis obresti” in na kaj moramo biti pozorni, da se bo naš denar čim bolj pametno nalagal; opozorili sta naju tudi na provizijo pri plačevanju položnic. Vse te na novo usvojene pojme smo preizkusili pri izračunu čisto konkretnih primerov. Računovodkinja nas je prepričala, da je matematika zares zelo pomembna v vsakdanjem življenju. Poslovna sekretarka se je z njo strinjala, čeprav je po pravici povedala, da sama nima toliko opravka z matematiko kot računovodkinja. Povedala pa nam je, kako moramo izračunati deleže zaposlitev istega delavca na različnih delovnih mestih ter kako ti deleži vplivajo na izračun plače in dopusta.

Obogateni z vsem tem znanjem bomo skušali doseči čim večje denarno bogastvo. Seveda pa smo ob koncu ure ugotovili, da je denar sicer pomemben, vendar pa so stvari, ki so še mnogo pomembnejše. Ena od teh je npr. prijateljstvo.

znanje za življenje 3

(Skupno 180 obiskov, današnjih obiskov 1)