Projekt Ekošola kot način življenja je program, ki uvaja načrtno in celostno okoljsko vzgojo v osnovne in srednje šole skladno z metodologijo 7 korakov, ki jih lahko primerjamo z ISO standardi 14001. V Sloveniji poteka projekt v okviru društva DOVES.
Projekt Ekošola se izvaja na vseh enotah OŠ Brinje Grosuplje. V gibanje Ekošola kot način življenja se je šola vključila 19. 11. 2004.
– Uradna spletna stran Ekošole
ŠOLSKO LETO 2024/2025
V šolskem letu 2024/2025 nadaljujemo s sodelovanjem v programu Ekošola. V okviru Ekošole bomo izvajali raznolike projekte in akcije na matični šoli Brinje, Podružnični osnovni šoli Polica in Podružnični osnovni šoli s prilagojenim programom. Učenci z učitelji mentorji lahko sodelujejo v naslednjih tematskih sklopih: krožno gospodarstvo/odpadki, podnebne spremembe, energija, trajnostna mobilnost, hrana, biotska pestrost in voda, okolica šole in ohranjanje našega planeta.
Vsaka šola izvede sedem korakov programa Ekošola. Z izbranimi projekti in akcijami tako popestrimo in nadgradimo redne učne vsebine.
Program je namenjen spodbujanju in večanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med učenci skozi njihov vzgojni in izobraževalni program ter skozi aktivno udejstvovanje v lokalni skupnosti in širše. Vsako leto najuspešnejšim šolam podeljujejo mednarodna priznanja – zelene zastave. To je tudi edino javno in mednarodno priznanje slovenskim šolam za okoljevarstveno delovanje, skladno z mednarodnimi kriteriji FEE (Foundation for Environmental Education).
Program koordiniramo:
- Petra Kališnik za matično šolo,
- Romana Koščak za POŠ Polica,
- Nina Cvetko za OŠPP.
PROJEKTI NA BRINJU in njihove vodje:
- BIOTSKA PESTROST in VODA – LEAF – Znanje o ekosistemih in gozdovih – Maja Kavčič
- HRANA – Hrana ni za tjavendan – Tina Šešerko, Petra Kališnik
- PODNEBNE SPREMEMBE – Podnebni tek – Tadeja Veit
- PODNEBNE SPREMEMBE – Podnebni detektivi – Ana Kunavar
- KROŽNO GOSPODARSTVO/ODPADKI – Krožnost je naša priložnost in oblikovalski izziv – Irena Platiše
- KROŽNO GOSPODARSTVO/ODPADKI – Ne zavrzi oblek, ohrani planet! – Katja Čakš Bekanović, Maruša Tomšič, Sara Košir, Tjaša Omahen
- KROŽNO GOSPODARSTVO/ODPADKI – Odpadkom dajemo novo življenje – Ana Maria Mauhar
- KROŽNO GOSPODARSTVO/ODPADKI – Eko-paket – Tanja Centa, Nuša Kirn, Ksenija Žitnik
- TRAJNOSTNA MOBILNOST – Misija: zeleni koraki – Tanja Centa, Nuša Kirn
- BIOTSKA PESTROST in VODA – Ohranjanje biotske pestrosti in skrb za vodo – Nuša Škulj, Tanja Vičič
- HRANA – Mlekastično! Izberem domače – Urša Ceglar, Vesna Bat
ŠOLSKO LETO 2018/19
PROJEKTI:
- EKO PAKET
Z učenci 6. b razreda smo se v okviru pouka gospodinjstva veliko pogovarjali o onesnaževanju našega planeta in Slovenije, o ločevanju odpadkov in recikliranju odpadne embalaže. Pri tem smo se dogovorili, da bomo v sklopu pouka in kasneje v popoldanskem času izdelali nekaj izdelkov iz odpadne kems embalaže, ki smo jo prinesli učenci od doma. Najprej smo si pogledali kako je kems embalaža zgrajena. Dobro smo si prebrali vse pogoje natečaja in skupaj pričeli s pridobivanjem idej za izdelavo izdelka. Ker smo si želeli izdelati uporabne izdelke smo se odločili za dve ideji. Prva ideja, gozd z gozdnimi živalmi, je temeljila na tem, da izdelamo didaktično igračo, ki jo bomo podarili podružnični šoli s prilagojenim programom, ki deluje znotraj naše šole. Želeli smo narediti igračo, ki bi jo lahko uporabili večkrat, obenem pa razstavili na manjše dele, saj bi jo lahko pospravili na manjše mesto. Poleg tega pa se nam je zdelo dobro, če bi uporabniki vsakokrat znova sestavljali igračo, saj ima tako večjo uporabno vrednost. Zaradi stabilnosti igrač,smo zlepili skupaj dve embalaži. Tako smo poskrbeli tudi za estetski vidik, saj je tako videti le srebrno plast. Nato smo izdelali načrte za živali in preizkusili stabilnost. Pričeli smo z izdelavo gozdnih živali in rastlin. Živalim namenoma nismo risali oči in izrazov na glavah, saj tako omogočamo uporabnikom igrač različne čustvene vloge. Vse elemente didaktične igrače je možno razstaviti na manjše dele. Vsi elementi pa so po sestavljanju dovolj stabilni za igro. Naša druga ideja je bila, izdelati trofejno glavo gozdne živali iz kems embalaže in širši skupnosti pokazati, da je celo lepša in bolj domiselna kakor prava glava, ki jo lahko vidimo nagačeno v številnih lovskih kočah, restavracijah ali celo v individualnih domovanjih. Ponovno smo skupaj zlepili dve embalaži, da smo povečali stabilnost. Izbrali smo enak način izdelave z možnostjo sestavljanja in razstavljanja. Kasneje smo se odločili in dele zlepili skupaj, saj ni bil namen izdelka razstavljivost temveč izdelek razstaviti oziroma obesiti na steno. Odločili smo se in izdelali jelenovo glavo – »trofejo«. Le to smo nalepili na podlago. Glava seveda ni tako velika kot pri nagačenih živalih, a je zaradi svoje majhnosti še bolj simpatična. Vse izdelke smo predstavili tudi staršem na roditeljskem sestanku. Izdelke smo razstavili v učilnici naravoslovja, kasneje pa bomo didaktično igračo podarili šoli s prilagojenim programom.
- STARA PLASTENKA ZA NOVO ŽIVLJENJE
OŠ Brinje Grosuplje se tudi v tem šolskem letu pridružuje vseslovenskemu okoljsko-humanitarnemu projektu Jaz, ti mi za Slovenijo – STARA PLASTENKA ZA NOVO ŽIVLJENJE.
KAKO?
Učenci v šolo prinašajo odpadne plastenke PET. Odlagali jih bomo v škatli, ki se bosta nahajali poleg eko kotička (pred knjižnico in pri OŠPP).
KDAJ?
Z zbiranjem pričnemo že v mesecu novembru (od 12. 11. 2018), pa vse do svetovnega dneva Zemlje (22. 4. 2019).
ZAKAJ?
Zbrana sredstva akcije bodo namenjena v humanitarne namene (nakup MONITORJA ZA NADZIRANJE VITALNIH FUNKCIJ NOVOROJENČKA v porodnišnici Novo mesto)
Vse sodelujoče ustanove bomo med seboj tekmovale v zbiranju odpadne embalaže – plastenk. Zmagal bo VIZ, ki bo zbral največ kilogramov odpadnih plastenk na posameznega učenca.
OPOZORILO!
Zbiramo IZKLJUČNO odpadne plastenke pijač (voda, osvežilne pijače), kamor NE SODIJO »bele plastenke« od mlečnih izdelkov.
Plastenke naj bodo PRAZNE (saj razni ostanki lahko otežijo njihovo predelavo) in STISNJENE. Na njih naj ostane tudi pokrovček.
- RECIKLIRANA KUHARIJA
- zgodbica_reciklirana kuharija
- EKO KOTIČEK
Naš jesenski eko kotiček že krasi našo šolo ter vabi k ogledu.
ŠOLSKO LETO 2017/18
STARA PLASTENKA ZA NOVO ŽIVLJENJE
1. STARA PLASTENKA ZA NOVO ŽIVLJENJE
OŠ Brinje se tudi v tem šolskem letu pridružuje vseslovenskemu okoljsko–humanitarnemu projektu Jaz, ti, mi za Slovenijo – STARA PLASTENKA ZA NOVO ŽIVLJENJE.
KAKO?
Učenci v šolo prinašajo odpadne plastenke PET. Odlagali jih bomo v rumen zabojnik, ki se nahaja v atriju šole.
KDAJ?
Z zbiranjem pričnemo že v mesecu decembru, pa vse do svetovnega dneva Zemlje (22. 4. 2018).
ZAKAJ?
Zbrana sredstva akcije bodo namenjena v humanitarne namene. (Nakup ogrevane posteljice za eno od slovenskih porodnišnic.)
OPOZORILO!
Zbiramo le odpadne plastenke pijač in mlečnih izdelkov.
Plastenke naj bodo prazne (saj razni ostanki lahko otežijo njihovo predelavo) in stisnjene. Na njih naj ostane tudi pokrovček.
2. ODGOVORNO S HRANO
- OBISK NACIONALNEGA KOORDINATORJA PROGRAMA EKOŠOLA NA OŠ BRINJE GROSUPLJE
Odgovorno s hrano! (We Eat Responsibly!) je mednarodni projekt, v katerem poleg slovenskih ekošol, sodelujejo tudi ekošole iz osmih partnerskih držav: Bolgarije, Češke, Hrvaške, Latvije, Malte, Poljske, Romunije in Slovaške.
Namen projekta je, predvsem seznanitev učencev (in tudi staršev) s pomenom kupovanja lokalne in sezonske hrane ter vključevanje le-te v jedilnik in spoznavanje prehranjevalnih navad na našem področju.
Naša šola v projektu sodeluje že drugo šolsko leto. V okviru projekta smo z učenci pripravili dve Eko tržnici, raziskovali smo prehranjevalne navade učencev ter na športnem dnevu pokukali v nahrbtnike otrok. Šokantni so bili rezultati, da velika večina otrok od doma, na dan dejavnosti, prinese nezdravo hrano in pijačo. Le redkokdo pa ima s seboj zdrav prigrizek ali sadje. Ker smo bili nad rezultati ankete presenečeni, smo se odločili, da posnamemo kratek video, ki bo učencem predstavil kaj vse se skriva v njihovih nahrbtnikih, kaj je palmovo olje, kje se palmovo olje proizvaja, kako palmovo olje vpliva na naše okolje ter ponudil rešitve, kako nezdrave prigrizke zamenjati za zdrave.
Nastali video smo nato predstavili našim učencem na oddelčnih skupnostih, ogledali pa ste si ga lahko tudi obiskovalci naše spletne strani.
Video nam je prinesel nagrado, in sicer bon podjetja Merkur v vrednosti 40 eur, ki nam ga je 15. 1. 2018 ob svojem obisku naše šole, izročil nacionalni koordinator programa Ekošola mag. Gregor Cerar. Ob tem si je g. Cerar z zanimanjem ogledal našo šolo, eko kotičke ter naše eko delovanje. Z videnim je bil zelo zadovoljen.
- BRINJSKA TRŽNICA
V okviru mednarodnega projekta Odgovorno s hrano (We Eat Responsibly) smo tudi letos na šoli organizirali tržnico, na kateri so se predstavili lokalni pridelovalci.
Obiskovalci so lahko izbirali med različnimi vrstami moke, medu, mlečnimi izdelki, domačimi testeninami, piškoti, kruhom, ekološko kozmetiko …
Na stojnicah so imeli možnost hrano tudi degustirati.
Na eni od stojnic z mlečnimi izdelki se je predstavila tudi naša bivša učenka Kaja Štrubelj s svojimi mlečnimi izdelki, na kar smo še posebej ponosni.
Vsem sodelujočim in obiskovalcem se zahvaljujemo za udeležbo na tržnici.
Na prireditvi so sodelovali: Eko kmetija Ivanka Pucihar, Kmetija Duša, Čebelarna Novak, Apoteka Natura, Ana Zupančič in Kaja Štrubelj.
3. EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE
- TEMA ODPADKI
V okviru Eko bralne značke so učenci 1. c obiskali šolsko knjižnico. V knjižnici so prisluhnili eko pravljici z naslovom Fižolina. Pravljica govori o zarjaveli pločevinki, ki se je po pomoti znašla sredi gozda na dvorišču zajčka Leopolda, ki se ravno pripravlja na praznovanje svojega rojstnega dne. Jezen jo želi zakopati v zemljo, pa ga pločevinka opomni, da po zemlji rijejo krti in se lahko porežejo. Tudi na drevo je ne more obesiti, ker se vanjo lahko zataknejo veveričji mladiči, zato jo odnese na jaso sosednjega gozda in jo pusti tam, vse dokler je ne najde zajčica Mila …
Po prebrani pravljici so učenci z različnimi vzorčki olepšali pločevinko Fižolino ter zajčico Milo. Izdelke učencev smo nato razstavili v šolski knjižnici.
- TEMA HRANA
Za učence 2. razreda sem pripravila knjižnično vzgojo na temo lokalno pridelane hrane. Najprej sem učencem razložila in pokazala kako so knjige v naši knjižnici urejene. Nato so učenci v parih iskali knjige po knjižnih policah. Učenci so bili pri tem zelo uspešni. Ko so poiskali vse knjige, so učenci kmalu ugotovili, da so vse najdene knjige povezane s hrano. Seveda, saj je bila to naša glavna tema!
Sledile so tri uganke. Pri prvi so morali učenci potipati neznan predmet v vreči in ga prepoznati s tipanjem. Pri drugi so morali nekaj vonjati in prepoznati, kaj ima takšen vonj. Pri tretji pa so učenci nekaj dobili v usta in to prepoznali le po okusu. Uganke niso bile pretežke. Učenci so hitro ugotovili, da je to krompir.
Krompir pa je bil povezan z zgodbo Petre Matos: Krompirjevo popotovanje. V pravljici so učenci spoznali dva krompirja, Andreja in Irfana ter dečka Jana. Njuni povsem različni življenjski zgodbi dečka Jana opomnita na pomen lokalno pridelane hrane.
Po eko pravljici je sledilo literarno poustvarjanje. Učenci so imeli na izbiro dve možnosti. Lahko so napisali nadaljevanje zgodbe ali pa so se vživeli v Irfana ter v njegovem imenu napisali pismo domov.
Več v fotogaleriji…
3. RECIKLIRNA KUHARIJA
V letošnjem šolskem letu je nekaj šestošolk pridno ustvarjalo in sodelovalo na različnih natečajih, ki jih razpisuje EKOŠOLA. Dekleta so oblekle kuhalnico Kuhlo, napisale pesem in izdelale kolaž. Iz ostankov pire krompirja in špinače so za natečaj reciklirane kuharije naredile ocvrte in kuhane svaljke. Vse postopke so poslikale, nato pa smo jih uredili v lično pripravljen recept, za katerega smo prejeli tudi nagrado. Vsem ustvarjalkam čestitamo.
PODELITEV NAGRAD_HRANA NI ZA TJAVENDAN
Da si naša šola resnično zasluži naziv Eko šole, zagotovo lahko potrdimo tudi učenci, ki smo se v petek, 8. 6., odpravili v Ljubljano na podelitev EKO priznanj. Učenke 6.c razreda, skupaj s svojo mentorico Marjetko Kolbl in učenci PPVI 3 in 4, z mentoricama Urško Šteh in Kajo Lipovec, so na podelitvi uživali. Ker na naši šoli vemo, da hrana ni za tjavendan in smo iz hrane, ki bi drugače romala v smeti uspeli narediti super jed (krompirjevi ocvrtki s špinačo)… smo prejeli nagrado za Reciklirano kuharijo. Vsi zmagovalni recepti so objavljeni v knjižici Reciklirana kuharija.
In ker smo v PPVI 3, 4 oddelkih ugotavljali, da hrana resnično ni za tjavendan in da jo lahko uporabimo tudi drugače in tako zmanjšamo število odpadkov… smo prejeli nagrado in postali zmagovalci projekta Hrana ni za tjavendan v kategoriji šol s prilagojenim programom. Z našimi dejavnostmi in predanostjo smo v šolskem letu 2017/2018 količino zavržene hrane na vseh sodelujočih izobraževalnih ustanovah zmanjšali povprečno za 30 odstotkov.
DRUGO:
- UPORABA ODPADNEGA TEKSTILA
V tednu pred jesenskimi počitnicami so imeli četrtošolci tehniški dan, na katerem so razmišljali, kaj lahko naredimo iz odpadnega tekstila. Obiskala jih je ga. Mojca Pretnar iz Barvito Pošito ter učencem pripravila zanimive delavnice. Na eni od njih so učenci iz starih nogavic zašili novo igračo, hobotnico.
- POSADILI SMO DREVO PRIJATELJSTVA
Mika Vanhanen: Drevesa so prijatelji
Ohranimo gozdove, zeleni svet miru,
pomagajmo živalim, da ostale bodo tu!
Drevesa in otroci stopimo skupaj saj
smo vsi otroci Zemlje, pomagajmo ji zdaj!
Drevesa so prijatelji, zato sadimo jih zdaj vsi.
Sever, jug, vzhod, zahod, drevesa rastejo povsod!
Mir, zelenje, čisti zrak, tega si želi zdaj vsak.
Drevesa so prijatelji, bodimo to še mi!
Danes, 21. 9. 2017, je svetovni dan miru. V številnih državah po vsem svetu prav zato na današnji dan sadijo drevesa, ki predstavljajo mir in nadaljevanje življenja. Drevo nas spominja na naravo in na pomen skbri za naravo. Mnoge živalske in rastlinske vrste zaradi podnebnih sprememb izumirajo. Ker so gozdovi pljuča Zemlje, ji s tem, ko jih sadimo, pomagamo k nadaljnjemu obstoju.
Hkrati je sajenje dreves povezava šol po svetu. S tem podpiramo kulturno raznolikost in strpnost. Dan sajenja dreves organizira ENO šola – okoljska globalna virtualna šola in mreža za trajnostni razvoj, ki ima svoj sedež na Finskem. V Sloveniji se sajenju pridružujemo v okviru projekta EKO ŠOLA.
Drevesa so pravljična, zdravilna, mitološka in dajejo ten naši zemlji. Drevesa pripovedujejo zgodbe. In drevo, ki je bilo danes zasajeno, bo prav gotovo pripovedovalo zgodbo. Zgodbo o radovednih, navihanih, zasanjanih, veselih, zaljubljenih učencih OŠ Brinje Grosuplje.
Zahvaljujemo se družini Smrkolj, ki nam je podarila drevo. Prepričani smo, da bo posajena Jerebika lepo rasla in čim bolj dolgo opravljala svoje poslanstvo.
EKO KOTIČEK
Za jesensko dekoracijo našega EKO kotička so poskrbeli učenci OŠPP
Eko metulj v vašem eko kotičku kliče pomlad…
ŠOLSKO LETO 2016/17
PROJEKTI:
1. EKO-PAKET
1.del:
Učenci 4.b so v okviru podaljšanega bivanja sodelovali v natečaju Ekopaket z izdelki iz tetrapak embalaže. Izdelovali so igrače: stezo za avtomobilčke in namizno družabno igro. Pri tem so se zelo zabavali.
Učenci posebnega programa in nižjega razreda s prilagojenim programom so izdelali športne pripomočke iz odpadne embalaže: starejši in modernejši model sani, hokejsko palico, uteži, srf z jadrom in košarkarski koš v naravni velikosti, ki nam bo služil za razvedrilo med odmori, kot nagrada za pridne učence, med igro pa bomo razvijali spretnosti ciljanja tarče ter uporabljali pravila fair-playa.
Učenci posebnega programa in nižjega razreda s prilagojenim programom so v posebni kategoriji dosegli 1. mesto. Iskrene čestitke!
2. del:
Odpadna KEMS embalaža: SVETOVNE ZNAMENITOSTI
Učenci 4. a in 4. b so v okviru podaljšanega bivanja sodelovali v drugem delu natečaja eko-paket, tema: svetovne znamenitosti.Natečaju so se pridružili tudi nekateri učenci 6. razreda .
Njihove izdelke si lahko ogledate v naši foto galeriji.
IZDELKI IZ EMBALAŽE KEMS NA TEMO GOZD
Učenci posebnega programa in nižjega izobrazbenega standarda so izdelali gozde živali, krmilnico, solnico in opazovalnico iz odpadne kems embalaže. Izdelke smo nesli v gozd in jih postavili na gozdno učno pot naše šole. Nekatere smo naredili v velikosti, ki so lahko resnično uporabne in služijo svojemu namenu.
Učenci 2. n, 3. n, in 4. n so izdelali preprost grm, zajčka in medveda.
Z učenci smo se najprej pogovarjali kaj je gozd, koga lahko v gozdu srečamo, kaj počnejo živali v zimskem času.
Kar nekaj časa smo zbirali embalažo sokov in mleka.
Embalažo smo najprej skaširali in jo nato pobarvali ter dodali detajle.
Pri izdelavi so učenci aktivno sodelovali (tako z idejami kot s samo izvedbo). Na koncu pa smo se skupaj z ostalimi učenci OŠPP odpravili v gozd in naredili še nekaj fotografij.
Ptičje hišice
V oddelku PPVI 2 smo se odločili za izdelavo ptičjih krmilnic. Ideja je nastala v sodelovanju z učenci, saj smo se pri pouku pogovarjali tudi o tem, kako lahko pozimi poskrbimo za živali. Vsak izmed učencev naj bi izdelal svojo krmilnico, pri delu pa naj bi bili čim bolj samostojni.
Uporabili smo različne tetrapake (mleko, sok), ki smo jim izrezali odprtine. S tehniko kaširanja smo jih najprej prelepili z odpadnim časopisnim papirjem. Nato smo jih pobarvali s tempera barvo. Prilepili smo strehe (tetrapak), okrasili pa smo jih z gumbi. Tako krmilnice izgledajo že bolj pisano, pomladno in so pticam bolj privlačne. V krmilnice smo nasuli tudi mešanico semen za ptiče.
Učenci so pri delu uživali, nekaj pomoči učiteljice je bilo potrebne le pri izdelavi strehe.
Opazovalnica, solnica in krmilnica
Učenci posebnega programa PPVI 3 in PPVI 4 so izdelali opazovalnico za lovce in solnico. Izdelali so jih seveda iz tetrapaka in to v večji velikosti.
Krmilnica
Učenci nižje stopnje posebnega programa pa so izdelali krmilnico za divjad. Tudi ta v velikosti, ki bi lahko bila resnično postavljena v gozdu.
2. ŠOLSKA VRTILNICA – Urbano vrtnarjenje in ustvarjanje šolskih vrtov
EKO VRTIČEK UČENCEV OŠPP
Učenci in učitelji smo si zaželeli, da svoj vrtiček bi imeli. Pridno smo za vrtno orodje zagrabili in iz starih dežnikov ter gum mavrični vrt smo naredili. Zdaj čakamo samo še to, da nam dobro obrodi, želodčke z zdravjem obloži in se razcveti.
VRTNARJENJE
Učenci 2. a pridno vrtnarijo na šolskem vrtu. Prekopali so gredo, posadili sadike solate in rukole ter posejali redkvico. Na visoki gredi so iz žice in koprene postavili toplo grdo. Ker je precej suho, gredice tudi zalivajo.
POBIRANJE PRIDELKOV NA ŠOLSKEM VRTU
Na šolskem vrtu že pobiramo prve pridelke. Spulili smo nekaj redkvic in odrezali prvo glavo solate. Otroci so solato in redkvice oprali, redkvice narezali, nato pa pojedli pri malici. Mmmmm, kako je teknilo!
OZAVEŠČEVALNE AKCIJE:
EKO DAN V OŠPP
Letos so imeli učenci OŠPP posebno zanimiv eko dan, saj so v eko natačaju Kems bili nagrajeni z delavnico z “mini pulperjem”. Naučili so se, da tudi iz tetrtapaka lahko uporabne stvari naredimo ter da lahko nove liste iz Kems embalaže dobimo.
EKO DAN v 1. razredu – Očistimo šolski okoliš
Preden smo odšli na prvomajske počitnice smo imeli naravoslovni dan “Očistimo šolski okoliš”. Dan smo pričeli s poučno pravljico Ples v zabojniku, sledil je pogovor o pravilnem ločevanju odpadkov ter izdelava plakatov. Po opravljenem delu v razredu smo se odpravili na šolsko igrišče. Kljub temu, da naše šolsko igrišče izgleda lepo in urejeno, smo na njem našli veliko odpadkov.
Zadovoljni, da smo opravili dobro delo, smo si ob koncu našega dne ogledali še šolski vrt. Nekaj gredic nam je bilo tako všeč, da smo jih ovekovečili še za vas.
IZBIRNE AKTIVNOSTI:
1. TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK
V sredo, 16. novembra 2016, smo z učenci Osnovne šole Brinje, Podružnične osnovne šole s prilagojenim programom izvedli dan dejavnosti oz. tehniški dan Tradicionalni slovenski zajtrk. Delavnice smo tako izvedli prej, zajtrk pa smo kot ostali jedli v petek, 18. novembra.
V prvem delu delavnic smo se pogovorili o pomenu zdravega zajtrka ter se ob novi prehranski piramidi pogovorili tudi o sicer zdravem načinu prehranjevanja. Nekateri so izdelali tudi plakat s slikovnim gradivom. Spoznali smo še nekatere druge slovenske tradicionalne zajtrke, nato pa so učenci sestavili svoj sanjski zajtrk. Ker je sanjski, smo tukaj zamižali na eno oko in si privoščili veliko sladkih jedi. J Ugotavljali smo, kaj pomenijo slovenski reki in pregovori; ker pa prazna vreča ne stoji pokonci, smo tudi sami pojedli malico.
Po malici je sledil drugi sklop delavnic; obiskal nas je g. Franc Kolenc, aktiven čebelar, ki nam je predstavil čebelarstvo ter svet čebel. Tako smo spoznali čebeljo družino, kako nastanejo med in ostali pridelki, podučil pa nas je tudi o tem, zakaj je čebela za nas in za naravo tako pomembna. Učenci so lahko oblekli tudi nekaj kosov čebelarske obleke in se strinjali, da je čebelarstvo lahko prav zabavna stvar.
Po predavanju so se učenci višjih razredov programa z nižjim izobrazbenim standardom v gospodinjski učilnici za vse oddelke pripravili in spekli medenjake, ostali učenci pa so v svojih učilnicah tako in drugače ustvarjali na temo čebel in medu. Po šoli ni dišalo le po slastnih medenjakih, ampak tudi po satnicah, iz katerih je vsak izmed učencev izdelal svojo pravo pravcato svečko.
V petek, 18.11., smo nato skupaj z ostalimi učenci tradicionalni slovenski zajtrk tudi pojedli. Bil je prav slasten!
NATEČAJI, PROJEKTI…
POLEG NAČRTOVANEGA PROGRAMA SMO SODELOVALI ŠE V NASLEDNJIH PROJEKTIH, NATEČAJIH OZ. AKCIJAH:
ODGOVORNO S HRANO
Ucenci nase sole so na sejmu Altermed v Celju predstavili lokalne kmetovalce obcine Grosuplje in obiskovalcem razlozili zakaj kupovati lokalno hrano.
IZDELALI SMO NOVE NALEPKE ZA KOŠE
Učenki Eva Toplišek in Lara Žgajnar sta v okviru Eko krožka naredili nove nalepke za koše. Pripravili sta tudi PP prezentacijo s katero sta želeli učence v okviru ODS spomniti kaj sodi v kateri koš in kako varčujemo z električno energijo na naši šoli.
»DELUJ EKO – OHRANI ČEBELO IN SMREKO«
Z učenci smo sodelovali na natečaju »Deluj eko – ohrani čebelo in smreko« in naša smrečica je bila izbrana med najboljše tri, zato smo si prislužili nagrado:
– Čebelji dan (izlet z ogledom Hoferjevega raziskovalnega čebelnjaka in podjetja Medex d.o.o.),
– medeni paket z izdelki obeh organizatorjev v skupni vrednosti 150 €,
– naša eko smreka je bila razstavljena v upravni stavbi podjetij Hofer in Medex
EKO 2.a
Učenci 2. a so v okviru OPB izdelali naslednje EKO izdelke:
– kolebnice: izdelane so iz odpadnega blaga. Vsak prosti čas jih uporabljamo za rekreacijo.
– smreka: podlaga za smreko je kartonska lepenka, na katero smo nalepili mah. Smreko smo okrasili z lesenimi deščicami, ki smo jih pobarvali z belo barvo. Na ene smo nalepili naravni vosek, druge pa smo zlepili v snežaka. Iz storžev smo s sivo volno izdelali čebelice. Iz tulcev, ki smo jih razrezali pa smo naredili okrasne zvezde.
– čarovnica: pred nočjo čarovnic smo tudi mi izdelali čarovnice, ki so strašile mimoidoče po šoli. Izdelane so iz leščeve veje, odpadnega blaga, časopisnega papirja in barvnega papirja.
– likovna mapa: izdelana je iz strani starega koledarja. Na belo stran smo narisali kroge, katere smo obrobili s črnim flomastrom in pobarvali z vodenimi barvami. Naši likovni izdelki so sedaj na varnem in se ne bodo poškodovali.
– razredni snežak: v razredu smo pripravili pravo zimsko vzdušje. Iz belih plastičnih lončkov smo s pomočjo spenjača izdelali dva pol kroga. Za usta, gumbe, korenček, roke in klobuk smo uporabili barvni papir. Šal pa je izdelan iz odpadnega blaga.
URESNIČUJMO, Z ENERGIJO VARČUJMO!
To, da je OŠ Brinje Grosuplje EKO-šola, je znano vsem. Skušamo se držati strogih načel eko ravnanja, ločevanja odpadkov, recikliranja odpadnih surovin in še bi lahko naštevali. Seveda pa se odzovemo tudi na natečaje. Tako smo v mesecu novembru napisali EKO HIT in ga tudi uglasbili. Poslali smo ga na natečaj Uresničujmo, z energijo varčujmo! in za nagrado dobili namizni varčni računalnik. Največje zasluge za nagrado imajo Anja Trontelj, Luna Gala Delič, Julia Kristan, Zala Klavs, Jurij Smrečnik, Hana Jurca in Neža Dežman.
EKO ARHITEKTI
Učenci 6.a in 6.b razreda OŠ Brinje so pri predmetu Likovna umetnost pod mentorstvom učiteljice mag. Martine Hegediš izvedli ekološko arhitekturno nalogo. Iz odpadnega materiala so ustvarili makete športno turističnih objektov in urejanja krajine.
Ustvarjali so v skupinah in pri tem razvijali spretnosti timskega dela, motorike, domišljije, kreativnosti, ekološke osveščenosti in zavest, da bojo v prihodnosti prav oni odgovorno posegali in soustvarjali naš bivalni prostor.
MATEMATIČNI SNEŽAK
Učenci 8. razreda smo pri urah matematike izdelali čisto pravega matematičnega snežaka.
»GROSUPELJSKI« KONJIČEK
Pri likovni umetnosti so učenci 5.b obnovili svoje znanje o občini Grosuplje. Pogovarjali smo se o grosupeljskem konju in učenci so ga izdelali iz odpadnega materiala (škatel, kartona, papirja, časopisa itd.). Nastali so lepi kipi, ki
so jih učenci kaširali in pobarvali s tempera barvami. Zaključim lahko s pozitivno mislijo: Človek, ki nima domišljije, nima kril.
EKO KOTIČEK
Našo šolo krasi tudi eko kotiček v katerem razstavljajo naši učenci z njihovimi mentorji.
1. JESEN (učenci OŠPP)
2. VOZILA IZ ODPADNE EMBALAŽE (učenci 1.b) TER MAKETA ŠOLE (učenci 4.a)
3. ZIMA (učenci 1.b ter učenci OŠPP)
4. GOZD (OŠPP)