KRITERIJI ZA PISNO OCENJEVANJE ZNANJA

 

0  – 49 = nzd (1)

50 – 63 = zd (2)

64 – 76 = db (3)

77 – 89 = pdb (4)

90 – 100 = odl (5)

 

 

KRITERIJI ZA USTNO OCENJEVANJE ZNANJA

 

0  – 49 = nzd (1)

50 – 63 = zd (2)

64 – 76 = db (3)

77 – 89 = pdb (4)

90 – 100 = odl (5)

 

 

OCENA: odlično (5)

Učenec/učenka smiselno razlaga, povezuje in pojasnjuje geografske značilnosti določenega območja. Pri tem ustrezno uporablja geografsko terminologijo, ki jo razume in zna razložiti. Izraža se v celih stavkih, slovnično ustrezno, jasno in razumljivo. Pri delu s karto in/ali drugim gradivom (tabele, tematske karte, slikovno gradivo …) je samostojen/samostojna, iz podatkov zna razbrati bistvene informacije in jih ustrezno pretvoriti v zaključke, ki jih zna utemeljiti, pri tem ne potrebuje nikakršne učiteljeve pomoči. Samostojno razlikuje med vzroki in posledicami posameznih elementov geografskega okolja.

 

OCENA: prav dobro (4)

Učenec/učenka večinoma smiselno razlaga, povezuje in pojasnjuje geografske značilnosti določenega območja. Pri tem večinoma (90%) ustrezno uporablja geografsko terminologijo, ki jo razume, pri razlagi manjšega dela naleti na težave. Izraža se v celih stavkih, slovnično ustrezno, večinoma jasno in razumljivo. Pri delu s karto in/ali drugim gradivom je samostojen/samostojna, iz podatkov zna razbrati bistvene informacije in jih ustrezno

pretvoriti v zaključke, ki jih zna utemeljiti, pri tem potrebuje učiteljevo pomoč le občasno. Samostojno razlikuje med vzroki in posledicami posameznih elementov geografskega okolja, čeprav pri razlagi le-teh ni vedno nazoren/nazorna in prepričljiv/prepričljiva.

 

OCENA: dobro (3)

Učenec/učenka razlaga geografske značilnosti določenega območja, pri povezovanju in pojasnjevanju posameznih elementov ni samostojen/samostojna. Pri tem večinoma ustrezno uporablja geografsko terminologijo, ki je ne razume v celoti (do 2/3), pri razlagi ni

suveren/suverena. Izraža se večinoma v celih stavkih, slovnično večinoma ustrezno, občasno nejasno in manj razumljivo. Pri delu s karto in/ali drugim gradivom je samostojen/samostojna, iz podatkov zna razbrati bistvene informacije, pri pretvarjanju v zaključke in utemeljevanju le-teh večkrat potrebuje učiteljevo pomoč. Samostojno zna našteti vzroke geografskih procesov, pri navajanju njihovih posledic za geografsko okolje naleti na težave. Razlaga brez učiteljeve pomoči ni nazorna in prepričljiva.

 

OCENA: zadostno (2)

Učenec/učenka razloži le najpomembnejše geografske značilnosti določenega območja, pri povezovanju in pojasnjevanju posameznih elementov ni samostojen/samostojna. Uporaba geografske terminologije je večinoma napačna, je večinoma ne razume (le polovico), pri razlagi ni suveren/suverena. Izraža se nepovezano, ne tvori povedi, slovnično manj ustrezno, nejasno in največkrat nerazumljivo. Pri delu s karto in/ali drugim gradivom potrebuje stalno pomoč učitelja. Iz podatkov zna razbrati informacije le ob pomoči učitelja. Vzroke geografskih procesov le prepozna.

 

NEGATIVNA OCENA:

Če učenec/učenka ne dosega niti zgoraj omenjenih zahtev, je ocenjen/ocenjena z negativno oceno (1).

 

 

 

Kriteriji  za ocenjevanje govornega nastopa s ppt predstavitvijo

 

Kriterij (procenti):

0 – 49 = nzd (1)

50 – 63 = zd (2)

64 – 76 = db (3)

77 – 89= pdb (4)

90 – 100 = odl (5)

 

Ocenjuje se: 1. Vsebina predstavitve

  1. Govorni nastop
  2. Odgovori na vprašanja učencev in učitelja o obravnavani temi (poznavanje področja)

 

VSEBINA PREDSTAVITVE slabo: 0-5 točk dobro: 6-8 točk odlično: 9-10 točk
Ocenjujem izdelane in predstavljene prosojnice (ppt) ter njihovo vsebino. Prosojnice so narejene zelo površno in malomarno.Prevladuje preveč/premalo besedila in preveč/premalo slik. Vsebina je le delno primerna. Prosojnice so narejene konvencionalno: na njih je preveč ali premalo informacij, da bi se dalo razbrati bistvo naloge. Vsebina je primerna, a ji manjka natančnejša razlaga. Prosojnice so zanimive, izvirne inbarvite: vsebina je premišljeno načrtovana ter vsebuje bistveno in natančno sporočilo o vsebini.
GOVORNI NASTOP slabo: 0-5 točk dobro: 6-8 točk odlično: 9-10 točk
Ocenjujemo strukturiranost zagovora,  porabo razpoložljivega časa,  jasnost  in jedrnatost informacije. Čas pri govoru je bil prekoračen in je imel slabo strukturiranost, brez jasnega uvoda in zaključka; očitno je bil slabo pripravljen. Zagovor se je odvijal v predpisanem času in njegova osnovna struktura je bila razvidna; zagovor je bil nekoliko premalo pripravljen. Zagovor je bil jedrnat in jasen, v okviru predpisanega časa in je bil dobro pripravljen.
POZNAVANJE PODROČJA slabo: 0-5 točk dobro: 6-8 točk odlično: 9-10 točk
Ocenjujem znanje, ki ga učenec pokaže na zagovoru (odgovori na vprašanja) Učenec je pokazal pomanjkljivo poznavanje problematike; dejstva je poznal le površno. Učenec je predstavljeno problematiko dobro poznal, manj pa je vedel o dejstvih iz širšega konteksta. Učenec je zelo dobro poznal tudi dejstva iz širšega področja, ki ga je pokrivala predstavitev.

 

Skupaj učenec lahko doseže 30 točk.