V zadnjem tednu smo se pogovarjali z učitelji, ki poučujejo na različnih področjih in tako spoznali specifike kar okrog 40 šol. Učitelji so se pričeli mrežiti in kovati načrte za naslednja šolska leta.
Tudi naša šola je pridobila nekaj kontaktov in kdo ve, mogoče se nam pridruži še kakšna šola iz tuje države. Držimo pesti, da bo sodelovanje uspešno in inovativno.
Po kovanju načrtov smo si ogledali tudi finsko šolo in se pogovarjali o finskem sistemu in njihovih uspehih. Lahko samo dodamo: ni vse zlato kar se sveti!
Slovenski šolski sistem je dober, a nekaj podrobnosti bo potrebno vendarle spremeniti. V to smer delujemo, kajti z našimi učenci se vedno učimo in z njimi spreminjamo svet.
Življenje na severu hitro mineva, saj je zjutraj kar dolgo temno in popoldan ravno tako. Mesto je lepo osvetljeno in luči so povsod prižgane. Danes sem govorila s Finko v trgovini, ki mi je razložila, da je ljudem kar težko in da pogrešajo svetlobo in sonce. Seveda, tudi mi bi ga pogrešali! Razložila je še, da imajo celo določen dan, ko praznujejo padec teme in se ob tem prijetno smehljala.
Danes je bil dan namenjen raziskovanju mesta, kulture in hrane. Zaključil pa se je v vikinški restavraciji ob klepetu v angleščini o mnogih šolskih in drugih rečeh.
Izobraževanje v tujini prekine dnevno rutino učitelja. Vrata so odprta v več smeri, potrebno se je samo odločiti v katero smer se bodo odprla. Danes so se odpirala v svet IKT (informacijsko-komunikacijskih tehnologij). Veliko različnih orodij lahko učitelji uporabljamo za delo, včasih bi lahko rekli, da jih je kar preveč. Nekaj smo jih spoznali tudi danes in seveda izmenjali izkušnje, katere že uporabljamo in kaj je bolj praktično ali uporabno. Nekaj novih, mogoče zanimivih tudi za slovenski prostor: Edmodo, Blendspace, Tes, Edshelf, Pedlet, Bookcreator, Easelly in Pixabay.
Po novostih in številnih informacijah pa se prileže tudi sproščen ogled kapele tišine ter malo drugačna hrana ob klepetu.
Ko se učitelj poda na izobraževanje v tujino, se spopade s številnimi izzivi, pa četudi že ima izkušnje. Vedno se kaj novega nauči – tudi to, da Italijani drugače razumejo angleško kot Slovenci in na primer meni nič tebi nič napišejo, da organizacija rezervira sobo, čeprav temu ni tako. No, tukaj pa se začne popotovanje izkustvenega učenja kar v živo.
Srečati toliko učiteljev v eni učilnici ni mačji kašelj. Potrebno je razmišljati v angleščini, poznati vsebino, dodati svoje izkušnje, predstaviti svojo šolo in svojo državo, vmes še podati odgovor v nemščini, potrditi v francoščini ter biti skoncentriran med glasnimi Španci. Pa kdo to vse zmore? Slovenski učitelj, je pravi odgovor. Lahko smo ponosni na svoje izkušnje, znanje in odprtost. Le tako se lahko še več naučimo.
Toliko vsega in še več bo prinesla izkušnja izobraževanja na Finskem, kljub severnim jelenom na ulici, temnim popoldnevom in mrzlemu, hladnemu vetru.